fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום צווי מניעה

גם מעסיקים, גם ארגוני עובדים וגם עובדים בודדים רשאים לפנות לבית דין על-מנת שיוציא צו מניעה, כלומר צו האוסר על ביצוע פעולה מסוימת. בפרט מקובלת הגשת בקשה כזו על-מנת למנוע פיטורין או שביתה. פירמת KR כבר סייעה ללקוחות רבים לקבל את הצו המבוקש, כולל במקרים דחופים מאוד. השירות ניתן על סמך בקיאות מעמיקה בדיני עבודה, וכן ניתוח יסודי של מאפייני המקרה הספציפי על-מנת להציג בפני בית הדין לעבודה את הטיעונים האפקטיביים ביותר.

מהם השיקולים הרלוונטיים למניעת שביתה או שיבושים מצד ארגון העובדים?

בתי דין לעבודה מתייחסים לשורה ארוכה של פרמטרים על-מנת להחליט האם להוציא צו מניעה שפוגע בזכות השביתה. שיקול אחד הוא הפגיעה בציבור, שיקול נוסף הוא השלב שבו נמצא המו"מ והשלכות השביתה על המשך התהליך, פרמטר חשוב אחר הוא תום הלב של המעסיק מצד אחד והעובדים מצד שני, ויש עוד.

באילו מקרים נוטה בית המשפט להוציא צו מניעה נגד פיטורין?

ככלל, לכל מעסיק הזכות לפטר עובדים. יחד עם זאת במקרים מסוימים ישנו סיכוי סביר להתערבות מצד בית הדין לעבודה. ביניהם: פיטורין בסמוך לגיל הפרישה, במהלך הריון או תוך כדי טיפולי פוריות, בעקבות חשיפת שחיתות, פיטורין מטעמים פסולים כגון אפליה מכל סוג שהוא וגם כשלא בוצע שימוע כדין. עו"ד בעל ניסיון, ולא פחות חשוב, יושרה מלאה, יספק לכם חוות דעת מקצועית לגבי סיכויי מניעת הפיטורין, כך שתוכלו לדעת האם כדאי להיאבק בהם.

האם כדאי להגיש במקביל תביעה כספית?

במרבית המקרים מומלץ להגיש עם הבקשה לצו מניעה זמני נגד פיטורין גם תביעה כספית – בגין הנזק המידי, הפגיעה העתידית בהכנסה וגם עוגמת הנפש. את התביעה יש להגיש תוך שבוע מיום הגשתה של הבקשה לצו המניעה.

מדוע ישנה חשיבות עליונה להגשת בקשה במהירות?

הסיכוי שבית דין לעבודה יבטל פיטורין שכבר נכנסו לתוקף קטן במידה משמעותית מהסיכוי שיוצא צו המונע אותם מלכתחילה. בהתאם חשוב לפעול במהירות, באמצעות הגשת בקשה לצו מניעה זמני, והשלב הבא יהיה בקשת צו מניעה קבוע (שלגביו הדיונים יכולים להימשך גם זמן רב, אבל כל עוד הם מתקיימים העובד מוגן מפיטורין). המיומנות הגבוהה של עורכי הדין בפירמת KR מאפשרת להגיש כל בקשה לצו מניעה תוך פרק זמן קצר במיוחד, וכן תוך הבטחת מקסימום סיכוי להיענות של בית המשפט ולמניעת הנזק.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה