fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום נהיגה בפסילה

נהיגה בפסילה נחשבת לעבירה חמורה במיוחד, ובהתאם העונשים עליה חמורים גם כן. יחד עם זאת עו"ד תעבורה מנוסה יודע להוביל לענישה מופחתת ואף לזיכוי. הניסיון הרב שהצטבר בפירמת KR בתחום זה, הנחישות שמאפיינת אותנו והבלטת הנסיבות הספציפיות של הנהג מטים את הכף לטובתו.

מה מחויבת התביעה להוכיח במקרים אלה?

מעבר לחובת ההוכחה כי הנאשם אכן נהג ברכב בהיותו בפסילה, על התביעה מוטלת גם החובה להוכיח מעל לכל צל של ספק כי נמסרה לו הודעה על כך שרישיונו נפסל. היעדר הודעה שכזו עשוי להוות קו הגנה יעיל.

באילו מקרים מוטל עונש מאסר עקב נהיגה בפסילה?

החוק מאפשר לבתי המשפט להטיל עד 3 שנות מאסר בגין נהיגה בפסילה. כדאי לדעת כי התביעה נוטה במרבית המקרים לדרוש עונש חמור כולל מאסר בפועל, ועל כן חשוב במיוחד להיעזר בעו"ד מיומן.

האם נהיגה במהלך פסילת רישיון מאריכה את משך הפסילה?

כן. על-פי החוק אם נהג מורשע בנהיגה במהלך פסילה, הרישיון שלו יישלל למשך שנתיים נוספות לכל הפחות.

האם סיבת הפסילה משפיעה על החלטת בית המשפט?

פסילת רישיון יכולה לנבוע מהחלטת רשות הרישוי לאחר המלצה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (עקב אי כשירות רפואית), להיות חלק מענישה בגין עבירת תנועה חמורה קודמת (בעקבות פסיקת בית דין לתעבורה) ובנוסף גם קצין משטרה רשאי לפסול רישיון ל-30 ימים לאחר ביצוע עבירות תנועה מסוימות (למשל נהיגה בשכרות) ובעקבות שימוע. סיבת הפסילה לא משפיעה בהכרח על החלטת בית המשפט, אבל לעבר התעבורתי של הנהג כן יש בדרך כלל משקל. בכל מקרה ללא עורך דין מנוסה מאוד התוצאות של נהיגה בזמן פסילה עלולות להיות חמורות במיוחד, כולל קנס כספי כבד של עד 100,000 ש"ח, מעצר עד תום ההליכים וכאמור גם מאסר בפועל של עד 3 שנים.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה