fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום משמורת

משמורת היא האופן שבו באה לידי ביטוי המחויבות של כל אחד מההורים לילדיהם לאחר גירושין – גם פיזית וגם משפטית. באופן טבעי מדובר בסוגיה מורכבת מאוד, וגם כזו שמשפיעה באופן המשמעותי ביותר על שגרת חייהם של כל בני המשפחה (ביחד עם המזונות, כמובן). בהתאם מומלץ להתנהל באחריות ולהיעזר בעורכי דין המומחים לדיני משפחה בעלי בקיאות ספציפית בנושא המשמורת – פירמת עורכי הדין KR תסייע לכם להגיע למשמורת האופטימלית מבחינתכם ועבור ילדיכם.

מהם הסוגים השונים של המשמורות האפשריות?

ישנם 4 סוגים של משמורת: משמורת בחזקת האם, משמורת בחזקת האב, משמורת מפוצלת (מצב שבו עבור חלק מהילדים האם היא המשמורן הראשי, ועבור חלק אחר האב ממלא תפקיד זה) ומשמורת משותפת. אם בעבר הסוג הראשון של המשמורת היה השכיח ביותר, ולמעשה ברירת המחדל, כיום ההמלצה של המומחים היא לבחור במשמורת משותפת, בעיקר למען הילדים.

האם משמורת משותפת פירושה זמני שהות זהים?

לאו דווקא. מהות המונח "משמורת משותפת" היא קבלת החלטות משותפת לגבי אופן גידול הילדים. קיימת הבחנה בין משמורת משפטית למשמורת פיזית. יחד עם זאת באופן טבעי במרבית המקרים שבהם נבחרת המשמורת המשותפת, גם זמני השהות יהיו שוויוניים.

האם סוג המשמורת משפיע על גובה דמי המזונות?

כן – כחלק מהחתירה לשוויוניות קבע בית המשפט העליון בפסיקה מפורסמת במיוחד משנת 2017 כי יש להתחשב גם בחלוקת זמני השהות כשקובעים את גובה המזונות (של ילדים בני 6 ומעלה). עורך דין מקצועי ובעל יושרה יקפיד לייעץ ללקוחותיו בכל מקרה גם על בסיס טובת הילדים.

האם רצונם של הילדים נלקח בחשבון בקביעת המשמורת?

כשחילוקי דעות בין ההורים מובילים להגעה לערכאה משפטית, טובת הילד היא אחד המרכיבים המרכזיים בפסיקה. ככל שהילדים גדולים יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שבית המשפט יבקש גם לשמוע את דעתם וייקח בחשבון את רצונותיהם. עבור ילדים קטנים יותר שיקול נוסף הוא חזקת הגיל הרך (שקובעת כי עד גיל 6 ישנה עדיפות מובנית לאם). חזקת הגיל הרך נמצאת במרכזו של דיון ציבורי ער, ואף הומלץ לבטלה – אם כי היא עדיין נלקחת בחשבון במקרים מסוימים. עורכי הדין של פירמת KR פועלים במיומנות ובנחישות כדי לשמור על האינטרסים של הילדים ובמקביל לוודא שגם צרכי הלקוח/ה יבואו לידי ביטוי בקביעת המשמורת.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה