fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום מזונות

גובה המזונות הם אחד משני הנושאים המשפיעים ביותר על שגרת החיים שלאחר הגירושין (ביחד עם זמני שהות). בהתאם, חשוב מאוד להקדיש להם תשומת לב מרבית, ובעיקר להיעזר במומחים מנוסים בתחום ספציפי זה. בפירמת KR עורכי דין בעלי בקיאות מקצועית מעמיקה שכבר סייעו לרבים ורבות לקבל או לשלם את המזונות הרצויים מבחינתם. השירות כולל ליווי צמוד עד לגיבוש הסכם גירושין אופטימלי ובמידת הצורך גם ייצוג בפני ערכאות משפטיות.

האם זמני השהות משפיעים על גובה המזונות לילדים?

כן, עבור ילדים החל מגיל 6. ב-2017 קבע בית המשפט העליון, בפסק דין תקדימי ואפילו מהפכני, כי גובה דמי המזונות החל מגיל 6 יושפע מהכנסות שני ההורים וכן מהיקף השהות של הילדים אצל כל הורה. בהתאם, כיום העיקרון המנחה הוא איזון ושוויוניות.

עד איזה גיל משולמים מזונות ילדים?

באופן עקרוני תשלום מזונות ילדים מסתיים בגיל 18, אם כי בית משפט לענייני משפחה יכול להורות על המשך התשלום עד לגיל 21. בדרך כלל גובה המזונות בגילאים אלה יהיה שליש מהסכום ששולם לפני גיל 18. בית המשפט מייחס משקל נכבד למצב הכלכלי של ההורים וגם לזה של הילד/ים.

האם ישנם מקרים שבהם האישה משלמת מזונות לגבר?

על-פי הדין העברי הבעל הוא זה שמחויב לשאת במזונות האישה. יחד עם זאת בית משפט לענייני משפחה עשוי ליצור גם מצב הפוך, שבו האישה היא זו שנושאת במזונות הבעל – וזאת אם לאישה הכנסות גבוהות ואילו הגבר נקלע לחובות או שהכנסותיו נמוכות מאוד. הכלל הנ"ל תקף גם לידועים בציבור.

מתי כדאי לתבוע מזונות זמניים וכיצד נקבע הסכום במקרה כזה?

בירור תביעת מזונות עלול להימשך חודשים רבים ואף שנים. בכדי למנוע מצב של היעדר טיפול מיטבי בילדים בתקופה זו ובכדי למנוע מצב שבו מצוקה קיומית מובילה לוויתור על זכויות מצד הצד החלש כלכלית, ניתן לתבוע מזונות זמניים. מזונות זמניים נפסקים על סמך אומדן כללי והם לא משפיעים על סכום המזונות הקבועים עליהם יוחלט בהמשך הדרך. על-מנת להבטיח מקסימום סיכויי הצלחה בתביעה ולמנוע עיכובים מיותרים מומלץ להגיש בקשה זו בעזרת עו"ד מומחה לדיני משפחה ובעל ניסיון רלוונטי – הצוות המשפטי בפירמת KR מיומן מאוד בהגשת כל סוגי הבקשות והתביעות בנוגע למזונות.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה