fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום ליקויי בנייה

קניית דירה מחייבת השקעת משאבים עצומים – סכום כסף גבוה, זמן רב וגם לא מעט אנרגיות. אם התוצאה לא מושלמת, ובפרט אם ישנם ליקויים מהותיים בנכס, זכותכם לתבוע מהקבלן תיקונים. בפירמת KR תמצאו עורכי דין המתמחים בתביעות מול קבלנים בגין ליקויי בנייה ואיחורים במסירה, אשר יסייעו לכם למצות את זכויותיכם. השירות כולל ניהול משא ומתן מתוך בקיאות מקצועית שלא מאפשרת לקבלן להתחמק ממילוי חובותיו, ובמידת הצורך גם הגשת תביעה לבית משפט. עורכי הדין של פירמת KR מקפידים על זמינות גבוהה עבור כל לקוח וכן על פעולה נחושה על-מנת שתוכלו להפיק מהנכס שלכם את מלוא התועלת האפשרית.

מהו פרק הזמן שבו מחויב קבלן לתקן ליקויי בנייה?

חוק מכר דירות קובע כי על כל קבלן מוטלת החובה לתקן כל ליקוי שמתגלה בדירה במשך פרק זמן שנע בין שנה אחת ל-7 שנים. פרק הזמן מוגדר כ"תקופת הבדק". כך למשל עבור תקלות בצנרת או במרזבים תקופת הבדק היא שנתיים, לגבי רטיבות בקירות ושקיעת מרצפות בקומת קרקע פרק הזמן הוא 3 שנים, ואילו תקופת הבדק של סדקים משמעותיים בתקרות ובקירות היא 5 שנים.

על מי מוטלת חובת ההוכחה לגבי כל ליקוי בנייה?

במהלך תקופת הבדק הקבלן מחויב לתקן ליקויי בנייה, אלא אם כן הוא הוכיח שבעלי הנכס אחראים, במעשה או במחדל, לנזק. לאחר תום תקופת הבדק ישנן עוד 3 שנות אחריות. בפרק זמן זה נטל ההוכחה כי ליקוי שהתגלה נובע מרשלנות של הקבלן מוטל על הרוכשים. ייעוץ משפטי של עורכי דין מנוסים מסייע לספק את אותן הוכחות.

אילו פיצויים ניתן לדרוש מקבלן עקב ליקויי בנייה?

באופן עקרוני ניתנת לקבלן הזדמנות לתקן את הליקויים. במקרים שבהם אין אפשרות לתקן, ניתן לתבוע פיצויים בגין ירידת ערך הנכס ובחלק מהמצבים – למשל רטיבות קשה – גם בגין עוגמת נפש. כמו כן ייתכנו פיצויים בגין איחור במסירה או עקב הוצאות סביב הליקויים. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורכי דין מומחים לליקויי בנייה כדי לדעת מהן האפשרויות העומדות בפניכם.

האם בכל מקרה של ליקויי בנייה כדאי לתבוע את הקבלן?

לא. אם הקבלן עומד בפני פשיטת רגל, הליך משפטי ממושך ותובעני עלול להתגלות כחסר תועלת. עורכי הדין של פירמת KR אשר מטפלים במקרים מעין אלה יפעלו קודם כל בדרך של משא ומתן, ורק כשהנסיבות מצדיקות זאת ועל בסיס יושרה מלאה תוגש גם תביעה.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה