fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום ייצוג קבוצות עובדים

התאגדות בקבוצה מסייעת לשמור על הזכויות והאינטרסים של כל עובד ועובדת – אבל גם עובדים מאוגדים, בכל ענפי הפעילות ובכל מקומות העבודה, זקוקים לעתים לעזרה של מומחים לדיני עבודה בעלי ניסיון ספציפי בייצוג קבוצות עובדים. פירמת KR צברה ניסיון רב בתחום. השירות המחויב והנחוש שלנו כולל ייעוץ משפטי, ליווי במהלך ניהול משאים ומתנים וכשהנסיבות מחייבות זאת גם פנייה לערכאות שיפוטיות.

מה כולל ייצוג קבוצת עובדים בהליך פירוק?

כשחברה פונה לדרך של פירוק ופשיטת רגל, העובדים עלולים לשלם מחיר יקר גם בנוסף לאובדן מקום העבודה. עו"ד מנוסה פועל מול המפרק או הנאמן, מול המוסד לביטוח לאומי וגם מול קרנות הפנסיה, כל זאת על-מנת להבטיח שההתחייבויות לעובדים ימולאו.

האם מעסיק רשאי למנוע התארגנות עובדים?

לא. סעיף 33ח' בחוק הסכמים קיבוציים קובע באופן חד משמעי כי לכל עובד ישנה הזכות לפעול למען התאגדות עובדים ולהקמת ועד ו/או ארגון. המעסיקים מחויבים לנהל מו"מ מול הארגון שמספר החברים בו הוא הגדול ביותר (כשמדובר על הסכם קיבוצי מיוחד, תנאי נוסף הוא שלפחות שליש מהעובדים חברים בארגון).

האם לקבוצות עובדים ישנה זכות להביע עמדה בנושאים שונים הקשורים למבנה הארגוני?

כן. במגוון רחב של סוגיות – ובהן, בין השאר, איחוד מחלקות, שימוש בחברות קבלן, קליטתם של עובדים חדשים, תוכניות הבראה ועוד – רשאית קבוצת עובדים לפעול למיצוי זכויותיה. סיוע משפטי של עו"ד מומחה לדיני עבודה מבטיח התנהלות מיטבית מול המעסיק.

האם מעסיקים רשאים למנוע שביתה או עיצומים?

כן. לכל מעסיק יש את הזכות לפנות לבית דין לעבודה בבקשה לקבלת צו מניעה. השיקולים שנלקחים בחשבון ע"י בית הדין רבים ומגוונים, ובהם הנזק שייגרם למעסיק ולצדדים שלישיים (ובפרט הציבור), מידת תום הלב של המעסיק ושל העובדים, עילת השביתה ומידת השפעתה על המשא ומתן בין הצדדים. ייצוג של עורכי הדין מפירמת KR בעלת הניסיון הרב בייצוג קבוצות עובדים מצמצם את הסיכוי להוצאת צו מניעה ומאפשר לעובדים לנקוט בכל צעד שהם רואים לנכון.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה