fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום הליכי גירושין וחלוקת רכוש

גירושין עלולים להיות חוויה מטלטלת לא "רק" בהיבט הרגשי אלא גם מבחינה פיננסית. על-מנת למנוע נזקים חמורים, חשוב מאוד להיעזר בעורכי דין המומחים לדיני משפחה ובעלי ניסיון רב בהליכי גירושין וחלוקת רכוש. בפירמת KR תמצאו עורכי דין בקיאים מאוד ומנוסים מאוד אשר משלבים רגישות ונחישות כדי להבטיח התחלת פרק חדש בחיים עם חלוקה נכונה ויעילה של הנכסים והמשאבים כספיים.

חושבים להתגרש? יש לכם שאלות?

אנחנו זמינים לרשותכם בכל שאלה לייעוץ ראשוני, התקשרו 072-3317511 ונשמח לענות מיד.

ריכזנו עבורכם מספר שאלות ותשובות אתן מתמודדים בכניסה להליך הגירושין. יש לכם שאלות נוספות? התקשרו אלינו, ונשמח לענות.

מהו הסדר איזון משאבים?

הבסיס לחלוקת רכוש במסגרת הליכי גירושין הוא איזון משאבים. לפי חוק יחסי ממון בין בני זוג, כל אחד מהצדדים זכאי למחצית מהשווי של כלל הנכסים שצברו – גם אם למשל כל הנכסים רשומים על שמו של הגבר בלבד. במקרה שנחתם הסכם ממון, לפני או אחרי החתונה, כל מה שנכתב בו גובר על הסדר איזון המשאבים.

האם נכס שנרכש עוד לפני החתונה שייך לבעליו או מחולק בין שני בני הזוג?

החוק הנ"ל קובע כי נכסים שהיו ברשות אחד מבני הזוג עוד לפני הנישואין אינם נכללים במסגרת איזון המשאבים. מצד שני, ישנם לא מעט מקרים שבהם בתי משפט הורו כן לחלק נכסים שכאלה – למשל דירות שהמשכנתא עבורן שולמה על בסיס המאמץ המשותף של בני הזוג לאחר הנישואין. באופן דומה גם מתנות וירושות לא רלוונטיות לאיזון משאבים על-פי החוק, אבל בנסיבות מסוימות בתי המשפט רשאים להתייחס אליהן כחלק מהרכוש המשותף. על-מנת לא לאבד נכס יקר ערך ומצד שני לא לאפשר מצב שבו מאמץ רב יורד לטמיון, מומלץ להסתייע בעורכי דין מיומנים.

מה קובעת הפסיקה לגבי חובות של אחד מבני הזוג?

באופן עקרוני גם חובות מכל סוג שהוא נכללים בהסדר איזון משאבים. כשאחד מבני הזוג לא מעוניין לקחת על עצמו מחצית מחוב מסוים, עליו להוכיח כי מדובר בחוב שנוצר כתוצאה מפעילות אישית של הגרוש/ה ולא כחלק מהחיים המשותפים.

מהו "מועד הקרע" ולמה הוא חשוב?

מועד הקרע הוא התאריך המדויק שבו נפסקה בפועל השותפות הכלכלית. מועד הקרע עשוי להשפיע באופן משמעותי על חלוקת הרכוש. חוק יחסי ממון בין בני זוג מספק קריטריונים לקביעת המועד, אולם גם מבחינה זו יש מקום לפרשנות של הערכאות המשפטיות – סיבה טובה נוספת להגיע אל פירמת KR מיד עם ההחלטה להתגרש, וכך להבטיח חלוקת רכוש אופטימלית מבחינתכם.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה