fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום הורות משותפת

אחת המגמות המעניינות ביותר שהתעוררה לאחרונה בהלכות המשפטיות בבתי המשפט לענייני משפחה היא ההכרה במגוון הרחב של מודלים משפחתיים, החל ממקרים בהם מנותק הקשר בין גידול ילדים ועד למערכת יחסים משותפת ומחייבת. בכל מצב שכזה מומלץ בחום לחתום על הסכם הורות משותפת, ורצוי כמובן לעשות זאת בעזרת עורכי דין הבקיאים בתחום. פירמת KR בעלת ידע רב בנושא זה, הכולל שירות הניתן לכל אורך הדרך, תוך התאמה מלאה למאפיינים הייחודיים של ההורים ושל אופן השיתוף האופטימלי מבחינתם.

באילו מקרים ניתן לערוך הסכם הורות משותפת?

העומדים להפוך להורים משותפים לילד/ה – על בסיס לידה או על בסיס אימוץ – יכולים לעגן את ההסכמות ביניהם בהסכם בעל תוקף מחייב. האופציה פתוחה לכל הרכב משפחתי שהוא: זוג לסביות, זוג הומוסקסואלים, שני גברים הומוסקסואלים שמחליטים לגדל ילד ביחד עם אישה, זוג רווקים ועוד.

מהם הנושאים המרכזיים בהסכמי ההורות המשותפת?

ישנם 3 מרכיבים משמעותיים במיוחד בכל הסכם הורות משותפת:

1. זמני השהות אצל כל אחד מההורים

2. חלוקת האחריות הכלכלית בין ההורים

3. מנגנון קבלת החלטות שונות (לגבי טיפולים רפואיים, מסגרות חינוכיות וכו').

מאחר שמדובר בהסכם מחייב, חשוב מאוד להקפיד על ניסוח חד וברור של כל סעיף ולא להשאיר שום תרחיש ללא מענה מפורט. זו גם הסיבה העיקרית לכך שרק עורכי דין הבקיאים בתחום ההורות המשותפת יכולים להבטיח וגם לקיים הסכם אופטימלי.

מהו התזמון המתאים לעריכת ההסכם והאם ניתן לשנות אותו לאחר החתימה?

ניתן לערוך הסכם הורות משותפת גם לפני שהילד מצטרף למשפחה וגם לאחר מכן. לאחר לידת הילד, יש לאשר את ההסכם בבית משפט לענייני משפחה. לאורך השנים ניתן לעדכן את ההסכם, בכפוף לקבלת אישור מבית המשפט, שבוחן גם את עיקרון טובת הילד ובחלק מהמקרים אף מבקש לשמוע את רצון הילד או הילדה (בהתאם לגילם כמובן).

אילו הסכמים נוספים נדרשים לצד הסכם ההורות?

בחלק מהמקרים יש צורך בתצהיר הפריה (לצורך טיפולי פריון כשמדובר על בני זוג לא נשואים), הסדרה חוקית של אימוץ, ואפילו הסכמי ממון וצוואות. פירמת KR מסייעת גם במקרים אלה, ביעילות ועל בסיס קשב מלא ורגיש לכל הנוגעים בתהליך.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה