fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום ביטול הגבלות ועיקולים

עיקולים והטלת הגבלות על חייבים הם אמצעי אפקטיבי להבטחת שיתוף פעולה מלא מצידם, ולכן רשות האכיפה והגבייה משתמשת בהם. בהתאם ביטול הגבלות ועיקולים הוא אתגר מורכב אשר מחייב פנייה לעורכי דין בקיאים, נחושים ומנוסים. השירות של פירמת עורכי הדין KR בתחום זה כולל הגשת בקשות שונות – ביטול עיקול משכורת, ביטול הגבלות על רישיון נהיגה, ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד – וליווי משפטי צמוד על-מנת למנוע סנקציות נוספות.

באילו מקרים ניתן לקבל צו ביטול הליכים?

רשם הוצאה לפועל יסכים להוציא צו ביטול הליכים – דוגמת עיכוב יציאה מהארץ, עיקול מקרקעין, עיקול מיטלטלין ועוד – אם הנושה בתיק הספציפי מסכים לכך, או אם השתכנע כי הנסיבות מצדיקות זאת. עו"ד מיומן יבחן את המצב ויבחר את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור החייב: מו"מ מול הנושה/נושים או הגשת בקשה מנומקת לרשם ההוצאה לפועל.

אילו הגבלות מוטלות במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

לכל חייב ישנה הזכות להגיש בקשה לחדלות פירעון (הליך שעד 2019 נקרא פשיטת רגל). כשסך החובות הוא עד 150,000 ש"ח הבקשה מוגשת ללשכת ההוצאה לפועל, ועבור סכומים גדולים יותר – לבית משפט השלום.  בסופו של התהליך יקבל החייב צו הפטר שמאפשר למעשה חזרה לחיים תקינים וכן שיקום כלכלי. יחד עם זאת מרגע מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, מוטלות מגבלות שונות ובהן איסור יציאה מהארץ ועוד. מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה להוצאה לפועל על-מנת להחליט האם דרך זו היא אכן הנכונה ביותר.

איך אפשר לבטל עיקול מיטלטלין?

ביטול עיקול מיטלטלין – לרבות חשבון עו"ש או משכורת – אפשרי רק אם רשם ההוצאה לפועל משתכנע כי העיקול פוגע במידה ניכרת בהמשך חייו הכלכליים של חייב. כך למשל עיקול חשבון בנק עלול למנוע מהחייב לשלם הוראות קבע ולגרום לו להסתבך עם גופים שונים. גם פגיעה לא מידתית בילדיו של החייב עשויה להניע את הרשם לבטל עיקול מיטלטלין.

האם ניתן לעקל גם נכסים הנמצאים בידי צד ג'?

כן. מי שמחזיק בנכסי חייב שהוצא נגדו צו עיקול חייב לשתף פעולה עם ההוצאה לפועל – כולל מסירת פירוט הנכסים הנ"ל ומסירתם בפועל. צד ג' שלא יעשה זאת ייתכן ויידרש לשלם בעצמו חלק מחובות החייב בהתאם לערכם של הנכסים שאותם סירב למסור. יחד עם זאת ישנה גם רשימה של פריטים שלא ניתן לעקל, ובהם למשל מיטות, כלי מטבח חיוניים, מכונת כביסה (אם שוויה הוא עד 1,000 ש"ח), מחשב אישי (שערכו עד 1,000 ש"ח) ומכשיר טלפון בשווי של עד 150 ש"ח.

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה