fbpx

שירותי פירמת עורכי הדין KR בתחום ביטוח לאומי

ישראל הוקמה כמדינת רווחה, ובהתאם חוקק ב-1953 חוק הביטוח הלאומי. מוסד זה גובה מהאזרחים עשרות מיליארדי שקלים בכל שנה, על-מנת שיוכל לשלם את הקצבאות השונות לזכאים – אבל בפועל ישנם מצבים שבהם ביטוח לאומי למעשהלא מקיים את המחויבות שלו. פירמת KR אמונה על טיפול מקצועי ויעיל במקרים אלה, ומאפשרת לממש את מלוא הזכויות של הלקוח, במקרים של אובדן כושר עבודה, תביעות לקבלת קצבת נכות ו/או קצבת שירותים מיוחדים, גמלת ניידות, תאונות עבודה ועוד.

כיצד נקבע גובה הקצבה עבור ילד נכה?

גובה הקצבה נקבע לפי הבעיה הרפואית שממנה סובל הילד. עבור מחלות ברמת זכאות ראשונה הסכום הוא כ-1,250 ש"ח, ברמת הזכאות השנייה הקצבה הינה כ-2,600 ש"ח וברמה הקשה ביותר – כ-4,800 ש"ח (הסכומים המדויקים מתעדכנים מעת לעת). כשהילד סובל ממספר בעיות רפואיות, תשולם קצבה אחת עבור הבעיה החמורה ביותר. עבור ילדים מונשמים ישנה תוספת של 1,850 ש"ח, ואם ישנם במשפחה 2 ילדים או יותר שזכאים לקצבה, ישנה תוספת של 50% עבור כל ילד.

האם ניתן לקבל קצבת שירותים מיוחדים גם כשאין זכאות לקצבת נכות?

כן – אם מתמלאים 3 התנאים הבאים:

א. נקבעה נכות רפואית של 75%.

ב. ההכנסה החודשית מעבודה נמוכה מהשכר הממוצע כפול 5 (נכון ל-2020, כ-52,000 ש"ח. הסכום המדויק משתנה כמובן).

ג. האדם לא מקבל מהביטוח הלאומי קצבה מיוחדת לנפגעי עבודה ולא מקבל תשלום עבור עזרה בבית או טיפול אישי.

למה חשוב להגיש תביעה בגין תאונת עבודה תוך זמן קצר ככל האפשר?

תביעה לקביעת נכות מעבודה יש להגיש תוך 12 חודשים , אך ברוב המקרים, הביטוח הלאומי מקבל תביעות גם בחלוף מועד זה יחד עם זאת, המוסד ישלם רטרואקטיבית רק עבור השנה שקדמה למועד הגשת התביעה, ולא מהיום שבו התרחשה התאונה, כך שלא כדאי לחכות יותר מ-12 חודשים. באופן כללי מומלץ תמיד לפעול למיצוי הזכויות תוך זמן קצר ככל האפשר, ולקבל יעוץ צמוד של עו"ד שמומחה בתחום

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה