fbpx

הוארך מעצרו של עורך הדין בבייב, החשוד שהוציא במרמה כספים מלקוחותיו

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, תרצה שחם קינן, האריכה הבוקר בעוד ארבעה ימים את מעצרו של עו"ד הלל בבייב, שנעצר בשבוע שעבר בחשד לביצוע עבירות של איסור הלבנת הון, הברחת נכסים, קבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר. עו"ד בבייב על פי החשד הונה לקוחות ועל פי המשטרה מדי יום מצטברות תלונות חדשות נגדו.

בחודשים האחרונים, נתקבלו נגד עו"ד בבייב, תלונות רבות על כך שהוא מוציא כספים במרמה באמצעות מצגי שווא למתלוננים, כשהוא מציג בפניהם שהוא הולך להגיש תביעות בסכומים גבוהים ושהם יזכו בסכומים רבים מהתביעות. בגלל הסכומים המעורבים, הוא דורש כספים לאגרות עבור פתיחת התיקים בבתי משפט. הוא מקבל את הכספים מהמתלוננים באמצעות שיקים ומזומנים, ואת הכספים מכניס לכיסו ולא מבצע את מה שהתחייב. עו"ד בבייב הינו פושט רגל, שלא דיווח לנאמן על כל הכספים שהוא קיבל מהלקוחות, וניכה את הכספים שקיבל באמצעות פריטת שיקים בצ'יינג'ים – גם את זה הוא לא דיווח לנאמן.

בדיון שהתקיים בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי החקירה נפתחה בחודש נובמבר האחרון, ועד עתה התקבלו 37 תלונות, החקירה כל הזמן מתפתחת וכל הזמן מגיעות תלונות נוספות. על פי המשטרה, לחקירה התווספו חוקרי כינוס הנכסים ומס הכנסה. "מתוקף תפקידו של עורך דין, אנשים מגיעים אליו כי הם מאמינים בו וסומכים עליו שיבצע את מה שהוא קובע איתם על הצד הטוב ביותר, זה לא אחד שיוציא כספים מאנשים שהוא מייצג, והוא מנצל את זה שהלקוחות סומכים עליו והוא מרמה אותם ולא מבצע את מה שמוטל עליו. לא הייתי רוצה לפנות לעורך דין שיטפל בי בצורה כזו", אמר נציג המשטרה בדיון.

סניגורו של עו"ד בבייב, שביקש לשחררו, טען כי מדובר בעבירות שאינן מצריכות את המשך מעצרו. מדובר בעבירות שהעילה היחידה שהייתה יכולה להיות קיימת בגינן הינה עילת השיבוש. "אולם, לאור חלוף הזמן מאז הגשת התלונות, ולאור העובדה שמשטרת ישראל נסמכת על העבודה העיתונאית ועל אותו תחקיר שפורסם, אשר אין עוררין שהוגש לחשוד לתגובה, הרי שלחשוד היו למעלה משבועיים ימים לשבש את החקירה אילו רצה בכך", אמר הסניגור.

בסיכומו של דבר, השופטת שחם קינן הורתה על המשך מעצר עו"ד בבייב בארבעה ימים נוספים, תוך שהיא מציינת כי עיון בתיקי החקירה הרבים מלמד על קיומו של חשד סביר הקושר את עו"ד בבייב למיוחס לו. "בהתחשב בעובדה שמדובר בפרשה סבוכה ומורכבת, ובהתחשב בתחכום הנשקף ממעשיו של החשוד, לפחות לכאורה, אני סבורה שיש לאפשר ליחידה החוקרת להמשיך בחקירה בהיותו של החשוד במעצר", כתבה השופטת בהחלטתה.

עו"ד לירן כפיר שותף מייסד ומנהל פירמת עורכי הדין KR. המייצגת את מרבית המתלוננים נגד עו"ד הילל בבייב הגיב להארכת מעצרו של בבייב ומסר "מדובר במאות לקוחות שהתכנסו היום בדיון הארכת מעצרו של בבייב ואנו פועלים כעת הן להשבת כספיהם והן לטיפול בתיקים המשפטיים אשר הוזנחו או לא נפתחו כלל על ידי בבייב וצוות משרדו"

*קרדיט לאתר obiter  – לחץ כאן אם תרצה לעבור למאמר באתר Obiter

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התחלת שיחה
צריך עזרה?
פירמת עורכי הדין KR
איך נוכל לעזור? אנחנו זמינים לשיחה